צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

אקדמאים? כך תוכלו לקבל נקודות זיכוי ממס

ראשי / אקדמאים? כך תוכלו לקבל נקודות זיכוי ממס
נקודות זיכוי אקדמאים
תוכן עניינים

עבדתם קשה ארבע שנים ויותר שבסופם קיבלתם תואר אקדמאי? בצד אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפניכם תוכלו לקבל תוספת של כספית לשכרכם בשנה אחת או יותר תלוי בסוג התואר.

 

נקודות זיכוי עבור תואר אקדמי

רשות המיסים נותנת לכם כאקדמאים הטבת מס בצורת נקודות זיכוי שתופחת מסכומי המס שתשלמו על שכרכם.

ההטבה מתייחסת למי שסיים תואר במוסד להשכלה גבוהה בארץ.

לפני שנת 2013, ניתנה למסיימי תואר ראשון נקודת זיכוי אחת במשך 3 שנים מיום סיום התואר. מסיימי תואר שני קיבלו נקודת זיכוי אחת למשך שנתיים לאחר סיום התואר.

החל משנת 2014, שונתה שיטת הזכאות להטבת מס והיא מתבצעת לפי הפירוט הבא:

    • קבלת תואר ראשון מזכה בנקודת זיכוי אחת למשך שנה אחת בלבד, אשר ניתן לנצל אותה בשנת המס שלאחר השנה בה הסתיים התואר או בשנה שלאחר מכן, לפי בחירה.
    • קבלת תואר שני מזכה בחצי נקודת זיכוי למשך שנה אחת בלבד, אשר ניתן לנצל אותה בשנת המס שלאחר השנה בה הסתיים התואר או בשנה שלאחר מכן, לפי בחירה.
    • תואר שלישי במסלול לימודים ישיר מזכה בעוד חצי נקודת זיכוי למשך שנה אחת בלבד, לניצול בשנת המס שלאחר השנה בה הסתיימו הלימודים או בשנה לאחר מכן, לפי בחירה.

 

  • סיום לימודי רפואה ורפואת שיניים מזכה בנקודת זיכוי אחת למשך שנה אחת, אשר ניתן לנצל אותה בשנת המס שלאחר השנה בה הסתיימו הלימודים או בשנה שלאחר מכן, לפי בחירה ועוד חצי נקודת זיכוי לניצול בשנה שלאחר השנה בה נוצלה נקודת הזיכוי הראשונה.

 

  • לימודי מקצוע שבסופם מתקבלת תעודה מטעם מוסד ממשלתי מוכר  וכן תעודת הוראה, מקנה (החל משנת 2018) נקודת זיכוי אחת לניצול למשך שנה אחת, בשנת המס לאחר סיום הלימודים או בשנה שלאחר מכן.

 

 

לא ניתן לנצל זכאות כפולה. מי שמקבל נקודות זיכוי על תואר ראשון או שני לא יוכל לנצל זכאות לנקודות זיכוי בגין לימודים מקצועיים. כמו כן, הזכאות ניתנת על תואר ראשון או שני אחד בלבד.

אם אתם חושבים שבשנה שלאחר סיום התואר, שכרכם יהיה נמוך וההטבה במס לא תנוצל במלואה והציפיה היא שעם הזמן יעלה שכרכם, כדאי לכם לדחות את קבלת נקודת הזיכוי לשנה שלאחר מכן, לניצול מיטבי של גובה הפטור.

אם לא ניצלתם הטבה זו בשנה שלאחר התואר או בשנה שלאחר מכן, אתם יכולים לפנות לרשות המיסים בבקשה להחזר מס באמצעות הגשת דו"ח שנתי על הכנסותיכם בשנה בה ניצול ההטבה יהיה מיטבי בכפוף לכללים של רשות המיסים עד תום 6 שנים לאחר שנת הדו"ח.

תוכלו להתייעץ בעניין זה עם איש מקצוע ולקבל המלצה על דרך הגשת הדו"ח.

לסיכום, אקדמאים שלמדו בישראל זכאים לנקודות זיכוי בהתאם לתואר אותו סיימו, לניצול במשך שנה אחת לאחר שסיימו את התואר האקדמאי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן