צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזר מס מילואים

ראשי / החזר מס מילואים

החזרי מס למילואימניקים, כי אתם זכאים גם לקבל ולא רק לתת!

 

צה"ל קורא לכם לשירות מילואים פעיל מדי שנה. אתם אורזים תרמיל, לובשים מדים ויוצאים לשרת את המדינה. המשפחה ומקום העבודה צריכים להסתדר בלעדיכם. כדאי שתדעו שמגיעים לכם תגמולים שונים מהמדינה.

 

במסגרת חוק המילואים משנת 2008 הוסדרו מספר תגמולים למשרתים במילואים מדי שנה, שירות פעיל וארוך. התגמולים מחושבים בהתאם למספר ימי השירות ומשולמים על ידי ביטוח לאומי וצה"ל ורשות המיסים.

 

החזר מס לחיילי מילואים

ישנם חיילי מילואים שעשויים להיות זכאים לסכום כסף הנקרא "תגמול נוסף" המשולם על ידי רשות המיסים והם מהווים מעין החזר מס לחייל המילואים המשולם לו לאחר תום השנה.

 

התגמול מוענק למי ששירת 10 ימי מילואים ומעלה בשנה אחת. החישוב מבוסס על ערכה של נקודת זיכוי. ערך נקודת זיכוי אחת הוא 235 ₪ לחודש, 2,820 ₪ לשנה (נכון לשנת 2023) והוא מוענק באופן מדורג לפי מספר ימי המילואים בפועל.

 

מהו גובה החזר מס שיקבלו חיילי מילואים?

  1. שירות פעיל של 10 ימים ועד 14.5 ימים יקנה ערך של 0.5 נקודת זיכוי בסך 1,410 ₪ לשנה.
  2. שירות פעיל של 15 ימים ועד 19.5 ימים יקנה ערך של 1 נקודת זיכוי בסך 2,820 ₪ לשנה.
  3. שירות פעיל של 20 ימים ועד 36.5 ימים יקנה ערך של 1.5 נקודות זיכוי בסך 4,230 ₪ לשנה.
  4. שירות פעיל של 37 ימים ומעלה מקנה ערך של 2 נקודות זיכוי בסך 5,640 ₪ בשנה.

*הנתונים נכונים לשנת 2023 ומשולמים בגין שנת 2022.

 

הגמול הנוסף פטור ממס והתשלום מתבצע בחודש מאי שלאחר שנת המס, ישירות לחשבון הבנק שמספרו נמסר על ידי חיילי המילואים ביחידתם.

 

 

תגמולים נוספים לחיילי מילואים

  1. תגמול על שכר עבודה מהביטוח הלאומי. מחושב על בסיס שכר ברוטו יומי החייב בביטוח לאומי. השכר המחושב היומי מוכפל במספר ימי המילואים או במקדמים לפי כללי הביטוח הלאומי. קיימים סכומי מינימום ומקסימום לתגמול.
  2. תשלום השתתפות בהוצאות בסך 266 ₪ למי ששירת בין 5 ימים ל-9.5 ימים ברצף. התשלום הוא לא יומי אלא בעד כל התקופה והוא משולם על ידי צה"ל.
  3. תגמול מיוחד למי שמשרת בין 32 ימים ל-60 ימים במצטבר. 133 ₪ ליום ו-66.5 ₪ עבור חצי יום שירות מילואים החל מהיום ה-32 ועד ליום ה-60.
  4. תגמול למוחרגי גיל ישולם לחיילי מילואים, שהם חוגרים מעל גיל 40 וקצינים (ללא דרגת אל"מ ומעלה) מעל גיל 45 שתפקידם נקבע בצו על ידי צה"ל ושירות המילואים שלהם ארוך מהקבוע בחוק. סכום התגמול הוא 133 ₪ ליום ו-66.5 ₪ לחצי יום מילואים.

 

לסיכום, כדאי להכיר את הזכויות שלכם כחיילי מילואים. מדינת ישראל מתגמלת את חיילי המילואים על הפסד ימי עבודתם ועל תרומתם למדינה באמצעות תגמולים שונים המשולמים על ידי צה"ל, ביטוח לאומי ורשות המיסים. בדיקת זכאות להחזרי מס תאפשר לכם לדעת האם אתם זכאים לכספים, ביצוע הבדיקה יעלה תוצאות של 6 שנים אחורה.

החזרי מס מילואים

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן