צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

נקודות זיכוי לחייל משוחרר

ראשי / נקודות זיכוי לחייל משוחרר
נקודות זיכוי לחייל משוחרר
תוכן עניינים

מס הכנסה מעניק הטבת מס לחיילים המשתחררים משירות צבאי "סדיר" בצה"ל, במשטרה או במשמר הגבול וכן, לאלה המסיימים שירות לאומי אזרחי בהתנדבות. ההטבה ניתנת לעידוד המשתחררים להשתלב במעגל העבודה.

שירות קבע אינו נחשב שירות "סדיר" לצורך חישוב תקופת הזכאות. חיילים בשירות קבע מקבלים את ההטבה בזמן שירותם בקבע ואם ישתחררו לפני תום תקופת 36 חודשים ויתחיל לעבוד יוכל לקבל את ההטבה בזמן הנותר.

חישוב מס הכנסה על הכנסתכם נקבע בהתאם למדרגות מס. ככל שהשכר גבוה יותר מדרגת המס תהיה גבוהה יותר ושיעור המס השולי על ההכנסה יהיה גבוה יותר.

מסכום המס שחושב על שכרכם יופחת ערך של נקודות זיכוי לפי זכאותכם.

בשנת 2023 ערך נקודת זיכוי אחת הוא 235 ₪ לחודש. הערך השנתי הוא 2,820 ₪.

אם סיימתם שירותכם הצבאי והתחלתם לעבוד מגיע לכם לנצל הטבה זו במשך 36 החודשים שלאחר השחרור.

 

מהי הטבת המס לחיילים משוחררים?

קיימות 4 זכאויות שונות:

  1. חיילת או בת שירות לאומי אשר שירתה פחות מ- 22 חודשים, זכאית לנקודת זיכוי אחת.
  2. חיילת או בת שירות לאומי אשר שירתה 22 חודשים לפחות, זכאית ל- 2 נקודות זיכוי.
  3. חייל או בן שירות לאומי אשר שירת פחות מ- 23 חודשים זכאי לנקודת זיכוי אחת.
  4. חייל או בן שירות לאומי אשר שירת 23 חודשים לפחות, זכאי ל- 2 נקודות זיכוי.

 

ישנה תקופה מינימלית לקבלת ההטבה. מי ששירת בכל מסלול זכאות פחות מ- 12 חודשים לא יהיה זכאי להטבה זו.

נקודות זיכוי אלה באות בנוסף לנקודות הזיכוי הבסיסיות המגיעות לגבר תושב ישראל 2.25 נקודות זיכוי ולאישה 2.75 נקודות זיכוי (חצי נקודה נוספת על היותה אישה).

ערך נקודות הזיכוי בהטבה בתוספת נקודות הזיכוי הבסיסיות לחיילים משוחררים נע בין  763.75 ₪ ל- 998.75 ₪ לחודש. והערך לחיילות נע בין 881.25 ₪ ל- 1,116.25 ₪.

 

איך תנצלו את ההטבה?

התחלתם לעבוד כשכירים? הודיעו למעסיקים שלכם על היותכם חיילים משוחררים והציגו את תעודת השחרור או תעודת סיום השירות, כדי שיעדכנו את ההטבה אצלם ויתנו לכם את הנקודות הזיכוי בעת חישוב השכר שלכם.

התחילו לעבוד סמוך ככל האפשר ליום השחרור כדי שתוכלו לנצל את הטבת המס עוד בשנת המס של יום השחרור. המס מחושב על בסיס הכנסה שנתית ובשנת השחרור תוכלו ליהנות מסכומים פטורים גבוהים יותר בגלל העובדה שלא עבדתם שנה מלאה.

 

חיילים משוחררים אשר משקיעים בבורסה או צוברים רווחים משכר דירה, ריביות או כל מכשיר אשר מחויב במס – ניתן לקזז את נקודות הזיכוי אל מול רווחים אחרים שלכם. לדוגמה, אם צברתם רווח הון של 10,000 ש"ח מהם אתם צריכים להפריש מס רווח הון של 25% שהם 2,500 שקלים ולא ניצלתם את נקודת הזיכוי שלכם אז אתם יכולים לחסוך את כל תשלום המס באותה שנה.
נקודה זו חשובה מאוד למשקיעים מאחר והם יכולים לממש מניות עליהם הרוויחו, כלומר למכור אותן באותה שנה, ואז לקנות אותן שוב (אם הם רוצים להמשיך להחזיק בהן). כך יחסכו המשקיעים סכום כסף לא מבוטל.

 

אתם חיילים משוחררים ופתחתם תיק עצמאי? תוכלו לנצל את ההטבה במסגרת דו"ח שנתי המוגש לרשות המיסים לדיווח על הכנסותיכם בצירוף תעודת שחרור מתאימה.

 

לסיכום, כעידוד חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי מגיעה לכם הטבת מס לניצול במשך 36 החודשים המתחילים עם יום השחרור. זוהי הטבה יחסית גבוהה שכדאי לנצלה בנוסף לכך כדאי לכם לבצע בדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן