צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזרי מס בתקופת הקורונה

ראשי / החזרי מס בתקופת הקורונה
החזר מס קורונה
תוכן עניינים

החזרי מס בתקופת הקורונה הופכים לנושא חם מאוד, שכן, אנשים מבלים זמן רב בבית עם פחות הכנסות ומחפשים דרכים להרוויח עוד קצת כסף. בנוסף, יציאה לחל"ת, עבודה במתכונת מצומצמת וכיוצא בזה, עתידים לייצר הפרשות עודפות למס הכנסה ועל ידי כך לאפשר החזרי מסים בתום השנה.

 

נשאלת השאלה כיצד אתם יכולים להרוויח כספים בחזרה ומהם הצעדים שתבצעו כבר היום על מנת להנות מהחזרים נוספים גם בעתיד?

 

החזר מס עד שש שנים אחורה

אם אתם קוראים את השורות הללו אז אתם בוודאי מחפשים דרכים נוספות להכניס כסף, וזה בסדר גמור. ביצוע בדיקה להחזרי מס מטרתה להחזיר לכם כספים אבודים, כלומר כספים שמגיעים לכם בגין הפרשות עודפות למס הכנסה.

 

האם כדאי דווקא היום לבצע החזרי מס? השאלה הזו תלויה במאפיינים האישיים שלכם. נכון לכתיבת שורות אלו (שנת 2020 בעיצומו של משבר הקורונה) אז בדיקה להחזרי מס יכולה להחזיר אתכם אחורה עד שנת 2014. כלומר, אתם רשאים לבדוק 6 שנים לאחור (לא כולל שנת המס הנוכחית) האם שילמתם עודפי מסים והאם אתם זכאים לקבל החזרי מסים.

 

לצורך הבנת הנקודה, אם אתם יודעים כי בשנת 2014 הייתם מועסקים והפרשתם מסים אז כדאי לכם לבצע בדיקה, שכן בשנת 2021 כבר לא תוכלו לבדוק את 2014 בשל חוק ההתיישנות.

 

החזרי מס בשל הקורונה

אמנם אנחנו בעיצומו של משבר ואנחנו לא יודעים בוודאות כיצד ומתי יגיב כל מעסיק אך אנחנו כן יודעים שיהיו שינויים בהכנסות השנתיות של שכירים רבים, ושינויים עתידים לייצר הפרשים.

 

כאשר אתה מועסק בתור שכיר במשרה מסוימת אז אתה מפריש שיעור מס מסוים למס הכנסה המתבסס על חישוב שנתי. אם וכאשר יצאת לחופשה ללא תשלום או קוצץ לך השכר אז החישוב הזה אינו תקף וייתכן מאוד ששילמתם עודף מסים. לכן, בסוף שנת המס כדאי יהיה לכם לבצע החזרים גם על שנת 2020.

 

חשוב להבהיר כי יהיו שכירים אשר המעסיק כבר יעשה להם את החישוב הזה ויקזז את עודף המסים מההפרשות העתידיות, אך זה לא יהיה גורף לכולם.

 

דחיית הבדיקה להחזרי מס

נקודה שלא רבים נותנים עלייה את הדעת היא האפשרות לדחות את בדיקת החזרי המס בשל ריבית המשולמת על ידי מס הכנסה בגין החזרי מסים. אמנם אנחנו מרכז להחזרי מס ואנחנו מרוויחים בזכות ההחזרים שאנחנו מסייעים ללקוחותינו לקבל חזרה אך האינטרס שלנו הוא שהלקוח יקבל את המקסימום.

 

לכן, אנחנו תמיד ממליצים לבחון כל שנה ושנה ולהבין אם שווה להמתין עוד שנה על מנת לקבל ריבית טובה יותר. כמובן שהתשובה כאן היא מאוד אינדיבידואלית. יהיה מי שירצה את הכסף כאן ועכשיו וללא דיחוי, ויהיה מי שיאמר כי כאשר הכספים בידיו אז הריבית שהוא יודע לייצר על הכסף היא עדיפה מריביות מס הכנסה.

 

בכל אופן צריך לקחת בחשבון שמס הכנסה משלם ריבית שנתית בשיעור של ארבעה אחוזים וזה גם צמוד למדד. בנוסף, הריבית וההפרשי ההצמדה למדד הם פטורים ממס.

לצורך הדוגמה, אם בבדיקה שמתבצעת 6 שנים אחורה עולה כי רק עבור שנת 2019 אתם זכאים להחזר בסך כמה אלפים אז ייתכן ויהיה שווה לכם לוותר על הגשת המסמכים למשך מספר שנים ולהנות מהריבית הנצברת, כמובן שזה לשיקול דעתכם.

 

אז אם נחזור למשבר הקורונה ולהשפעות שלו על החזרי המסים שלכם אז ייתכן כי יהיה שווה לכם לדחות את הבדיקה על שנת 2020 ולבצע אותה רק בשנת 2026 ועד אז תצבר לכם ריבית בגין שנה זו.

 

לסיכום, משבר הקורונה אכן מערים קשיים על משפחות רבות אך הוא גם טומן בחובו הזדמנויות מסוימות עבור חלקנו. כדאי מאוד כבר היום לפנות לחברה שתבצע עבורכם חישוב להחזרי מס לתקופה של שש שנים אחורה. אם תגלו כי יש לכם החזרים אז נהדר ואם לא אז לא נורא. תזכרו כי שנת 2020 היא שנה משמעותית ויכול מאוד להיות שתצליחו בעתיד לקבל עלייה החזרים לא מבוטלים בתוספת ריבית והצמדה.

השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים