צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מקבלים קצבה חודשית מביטוח לאומי? ייתכן שאתם זכאים להחזר מס

ראשי / מקבלים קצבה חודשית מביטוח לאומי? ייתכן שאתם זכאים להחזר מס
החזרי מס למקבלי קצבאות
תוכן עניינים

אם אתם מקבלים קצבה מהביטוח הלאומי, שווה לכם לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס. הרבה מקבלי קצבאות מהביטוח בכלל לא יודעים שיש בכלל אופציה כזו, וחבל, כי מדובר בכסף שיכול להגיע לחשבון הבנק שלכם, שמגיע לכם על פי חוק. 

 

מי מבין מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי זכאי להחזר מס?

מדובר במקבלי קצבאות-ביטוח מסוגים שונים, ביניהם: מקבלי גמלת סיעוד, מקבלי קצבת נכות, הורים מקבלי קצבת ילד נכה, נפגעי פעולות איבה, מקבלי קצבת אזרח וותיק, מקבלי קצבה ממשרד הביטחון, תושבים חוזרים ועוד. גם אנשים שיצאו לפנסיה יכולים להיות זכאים להחזר מס, על פי סעיף 190 בפקודת המיסים משנת 2010 אלו יכולים לקבל תוספת לפטור ממס הכנסה, כך שהנטו שיקבלו בקצבת הביטוח לאומי יהיה גבוה יותר. כמובן שכל אדם שמבקש החזר מס, גם אם הוא נמנה עם הקבוצות המוזכרות לעי"ל, יעבור בדיקת זכאות על מנת לוודא שאכן הוא זכאי לכך. 

 

מקבלי קצבאות-נכות שזכאים להחזר מס

הורים שמקבלים קצבה לילד נכה מהביטוח הלאומי זכאים לשתי נקודות זיכוי במס הכנסה. זכותם גם להגיש בקשה להחזר מס על שנים קודמות. הורים לילדים המקבלים קצבה לילד נכה זכאים גם להנחה על מס-רכישה בקניית דירת מגורים או בעת רכישת קרקע למטרת בניית מגורים. מי שבעקבות תאונת עבודה מקבל קצבת נכות של מאה אחוז נכות מהביטוח הלאומי, זכאי לצמיתות לפטור מתשלום דמי הביטוח הלאומי. בתנאים מסוימים מקבלי קצבת נכות של 90% בעקבות תאונת עבודה יהיו זכאי לפטור ממס הכנסה. כמו כן, הנפגע בתאונת עבודה עם נכות 80% שמקבל קצבת ביטוח לאומי יכול להימצא זכאי להנחה משמעותית בתשלום הארנונה. אדם עיוור זכאי להנחה משמעותית במס הכנסה ולעיתים אף לפטור מלא ממס הכנסה. התייחסנו כאן רק לחלק מהאפשרויות, כמובן שישנן עוד רבות. 

 

זכאותו של מובטל עם קצבת אבטלה שיש לו קרן השתלמות

אדם שאינו עובד כיום ומקבל קצבת אבטלה, ואשר בשנות עבודתו צבר קרן השתלמות יכול להימצא זכאי להחזרי מס (הפקדה לקרן השתלמות הוכרה כהוצאה מוכרת לצורכי מס עד לסכום של 11,925 שח).

 

שכירים ועצמאים יכולים לקבל החזר מס-בריאות

במקרה שבו שכיר או עצמאי מקבל החזר מס-בריאות זהו בעצם החזר מביטוח לאומי. במקרה שבו מנוכים דמי ביטוח בריאות גבוהים מדי מאדם שכיר, הוא זכאי להגיש בקשה להחזר מס. אזרחים מבוגרים שמקבלים פנסיה מוקדמת וגם קצבת זקנה ואשר עובדים בשרה חלקית יכולים גם הם לבקש החזר מס. בקשה להחזר מס ביטוח-בריאות תוגש על גבי טופס 126 ויכולה להתייחס לתקופה של שבע השנים האחרונות.

 

החזרי מס בתקופת הקורונה

עובד שיצא לחל"ת ומקבל קצבה מהביטוח הלאומי לרוב מקבל קצבה נמוכה משמעותית מהמשכורת השוטפת שהשתכר, ועל כן סביר להניח שיהיה זכאי להחזר מס. על מנת לבדוק את הזכאות במקרה זה יש לחכות לסיום שנת הכספים ולהגיש דו"ח מסכם שלה בתחילת 2021. אישה שיצאה לחופשת לידה והאריכה אותה (גם בתקופת משבר הקורונה) יכולה להימצא זכאית להחזר מס. אם אתם מ'ישראל היפה' ויש לכם עסק שעובד מעולה גם בתקופת הקורונה שאפשר לכם לתרום תרומה כלכלית לאדם ,לעמותה או לארגון כלשהו בשל הקורונה, יש סיכוי גבוה שתהיו זכאים להחזר מס על תרומתכם לקהילה. אם את/ה מוגדר/ת 'עוסק מורשה' וקיבלת איזשהו מענק או קצבה מהביטוח הלאומי בשנה האחרונה, שווה לך לבדוק גם את הזכאות שלך להחזר מס בגין ירידה בהכנסות בתקופת הקורונה. אם יתברר ששילמת סכום גבוה מדי למס-הכנסה, תהיה זכאי/ת להחזר מס.

 

 

 

השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים