צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזר מס להורים

ראשי / החזר מס להורים
החזר מס להורים
תוכן עניינים

החזרי מס להורים יכולים להיות תהליך מורכב ומכריע, אך הבנת היסודות הוא המפתח לקבלה מהירה של החזרי המס. אם תבינו את העקרונות הבסיסיים להחזרי מס להורים, תכירו את נקודות הזיכוי שניתנות בעבור ילדים, תלמדו כמה הן שוות ועד מתי תוכלו להשתמש בהן, תוכלו לחשב את החזרי המס שמגיעים לכם ותוכלו להגיש לרשות המיסים בקשות מדויקות שעונות על הצרכים שלכם ושל הילדים שלכם.

במרכז להחזרי מס תמצאו את כל המידע שיעזור לכם לבקש החזרי מס להורים ולקבל החזרי מס. מוכנים להגיש בקשה להחזרי מס להורים? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

נקודות זיכוי בגין ילד

נקודת זיכוי בגין ילד מאפשרת להורים לתבוע החזרי מס ממס הכנסה ולנצל את נקודות הזיכוי שלהם כדי להגדיל את הסכומים של החזרי המס השנתיים. סכום הכסף שהורה יכול לקבל בזיכוי מס תלוי בהכנסה של ההורה ובמספר הילדים הקטינים הסמוכים על שולחנו.

נוסף לזיכוי מס לילד הורים עשויים להיות זכאים למענק הכנסה מוגדל. מדובר בסכום כסף שניתן להורים שהכנסתם השנתית היא מתחת לממוצע המקובל במשק. הסכום המדויק של מענק ההכנסה המוגדל תלוי בהכנסת ההורה ובמספר הילדים הקטינים שיש לו.

הורים עובדים מקבלים נקודות זיכוי לפי שעות עבודתם בכל חודש. אפשר להשתמש בנקודות זיכוי אלה כדי להפחית את סכום המסים המנוכים מהמשכורת החודשית או במקרים מסוימים כדי להגדיל את סכום החזרי המס שהם זכאים לקבל.

כמו כן יש נקודות זיכוי מיוחדות להורים לילדים עם לקויות למידה או עם צרכים מיוחדים. נקודות המס האלה יכולות להפחית משמעותית את סכומי המס שהם חייבים בהם ולעזור להם לשלם את הוצאות החינוך והטיפול.

הקריטריונים לזכאות עשויים להשתנות לפי גובה המשכורת החודשית, היקף המשרה ומצב הילדים, ולכן חשוב לברר את הזכאות ברשות המיסים או במרכז להחזרי מס.

 

כמה שוות נקודות זיכוי על ילדים?

הורים לילדים עד גיל 19 זכאים לקבל נקודות זיכוי מרשות המיסים בעבור כל אחד מילדיהם ובלי קשר לנקודות הזיכוי הנוספות שהם זכאים להן. מדובר בהטבה שניתנת רק לאחד ההורים. אם ההורים נשואים וחיים יחד, נקודות הזיכוי יינתנו בדרך כלל לאישה. אם ההורים אינם נשואים, ההטבה תינתן לאפוטרופוס העיקרי של הילד

משנת 2017 הורים מקבלים 1.5 נקודות בשנה שבה הילד נולד, וכדי להבטיח זאת יש למלא טופס 116 ד בשנת הלידה או בשנת המס שלאחריה. הורים זכאים לקבל נקודות זיכוי בעבור כל אחד מילדיהם הקטינים במשך 19 שנים. מדובר בזכאות שנתית שניתנת רק לאחר ההורים ולא לשניהם. בכל שנה לאחר שנת הלידה ההורים זכאים לנקודת זיכוי אחת, ובשנה ה־19 הם זכאים למחצית הנקודה.

איך מקבלים נקודות זכות ילדים? פשוט מאוד – מגישים טופס 101 מדי שנה בתחילת שנת המס ומעבירים אותו למעסיק. עם זאת, אפשר לעדכן טופס 101 בכל זמן ולהעבירו למעסיק.

מה הערך של נקודות הזיכוי בשקלים? ובכן, כדאי לזכור שנקודות הזיכוי להורים מתווספות לנקודות זיכוי אחרות. אם ההורים תושבי ישראל, הם זכאים ל־2.5 נקודות זיכוי נוספות. אם הם עונים על קריטריונים אחרים שנקבעו ברשות המיסים, הם זכאים לעוד נקודות זיכוי.

הערך של נקודות הזיכוי הללו הוא מצטבר ומתבטא בניכוי מופחת של שיעורי המס שההורים חייבים לשלם. לדוגמה הערך השנתי של שלוש נקודות זיכוי עשוי להגיע ל־8,500 ₪. אך אם סכום המס שההורים חייבים בו קטן מהערך השנתי של שלוש נקודות הזיכוי הללו, הם לא יוכלו לנצל את כולו.

 

עד מתי אפשר לקבל נקודות זיכוי על ילדים?

אפשר לקבל נקודות זיכוי להורים עובדים במשך 19 שנה בעבור כל ילד. בשנת הלידה ההורים זכאים ל־1.5 נקודות זיכוי בעבור כל ילד; לאחר מכן במשך 18 שנה ההורים זכאים לנקודת זיכוי אחת בעבור כל ילד; ובשנה ה־19 ההורים זכאים למחצית נקודת הזיכוי בעבור כל ילד.

הורים לילדים בגירים אינם זכאים לנקודות זיכוי בעבורם אלא אם כן הם מוגדרים כילדים עם צרכים מיוחדים שנמצאים בחזקת הוריהם גם כבגירים. חשוב לזכור שנקודות הזיכוי על ילדים מצטרפות לנקודות זיכוי אחרות בגין קריטריונים נוספים כמו תושבות ישראלית, נכות, עלייה לארץ או תושבות חוזרת, אבטלה של בני זוג, הורות יחידנית, ילדים נכים או ילדים עם מוגבלויות, תשלומי מזונות, סיום לימודים לתואר אקדמי ושחרור מהצבא.

הורים עובדים שזכאים לנקודות זכות על ילדים אך מסיבה כלשהי אינם מקבלים אותן או מקבלים אותן בערך מופחת, שגוי או לא תקין, יכולים להגיש בקשה להחזרי מס ולקבל את כל סכומי המס ששילמו לרשות המיסים בשוגג – לבדיקת זכאות להחזר מס – לחצו כאן.

 

מהו מענק עבודה מוגדל?

מענק עבודה – המכונה גם "מס הכנסה שלילי" – הוא החזר מס להורים המרוויחים פחות מהשכר הממוצע במשק עד כי אינם מחויבים בתשלומי מס. מענק העבודה נועד לעודד הורים לצאת לעבודה ולהתמיד בה למרות הרווחים הנמוכים שהם משתכרים.

גם עובדים שכירים וגם עוסקים עצמאים עשויים להיות זכאים למענק עבודה בשווי 4,000 ₪ לשנה. עם זאת, שיעור המענק נקבע לפי ההכנסה הממוצעת בשנת המס ולפי ההכנסה של בני הזוג. הורים שזכאים למענק עבודה, יכולים להגיש תביעה למענק עבודה בעבור שנת המס הקודמת בתהליך פשוט, מהיר ויעיל ולקבל את הכסף בתוך שבועות ספורים.

מענק עבודה מוגדל בשיעור של 150% ניתן לנשים עובדות שהן אימהות לילדים, ולהורים עובדים פרודים בגין הילדים הנמצאים בחזקתם. עם זאת, שיעור המענק המוגדל נקבע לפי שיעור הברוטו של ההכנסה החודשית שלהם.

 

החזרי מס על ילדים עם צרכים מיוחדים

כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים – בין שהם נכים, ובין שהם סובלים ממוגבלויות כאלה ואחרות – אתם זכאים לקבל נקודות זיכוי בעבורם מדי שנה ולשלם מיסים בשיעורים מפוחתים. אם מסיבה כלשהי המצב של ילדיכם אינו מתבטא בנקודות הזיכוי במשכורת החודשית, ייתכן מאוד שאתם יכולים להגיש בקשה להחזרי מס לרשות המיסים ולקבל החזרים בסכומים גדולים. בדיקת הזכאות להחזרי מס פשוטה ומהירה, וכך גם תהליך החישוב שיפרט את הסכומים שאתם זכאים לקבל בחזרה. הורים רבים לילדים עם צרכים מיוחדים נדהמים לגלות שנקודות הזיכוי המחושבות במשכורת שלהם אינן נכונות, ושהם זכאים להחזרי מס בסכומים גבוהים.

 

למה כדאי להזדרז עם הבקשה להחזרי מס?

לא נטעה אם נאמר שנקודות הזיכוי הן הטבות מס להורים עובדים. הן מפחיתות את שיעורי המס החודשיים שההורים חייבים בהם, ועוזרות להורים ליהנות ממשכורת חודשית יפה. אם מסיבה כלשהי נקודות זיכוי להורים עובדים אינן מתבטאות במשכורת החודשית שלכם, מומלץ וכדאי להיעזר בבדיקת הזכאות של המרכז להחזרי מס כדי לדעת אם אתם זכאים להחזר, וכדי לבחון את שווי ההחזר שאתם זכאים לו. אך חשוב לזכור שגם לבקשה להחזרי מס יש מגבלת זמן. היא מוגבלת אך ורק לשש השנים שקדמו לה ולא לשנים שלפני כן. ככל שאתם משתהים בהגשת הבקשה, כך אתם עלולים להפסיד החזרי מס בסכומים גבוהים ולאבד אותם. לדוגמה אם אתם זכאים לקבל החזר מס על ילד בחינוך מיוחד או נקודות זיכוי ילד נכה, והן לא התבטאו במשכורות החודשיות שלכם בגלל טעות אנוש או בגלל סיבות אחרות, לא תוכלו לדרוש החזרי מס בגינם אם חלפו יותר משש שנים מאז שהבחנתם בטעות. ולכן כדאי להזדרז בבדיקת הזכאות להחזרי מס ובהגשת הבקשות לרשות המיסים.

 

מי זכאי להגיש בקשה להחזרי מס?

הורים שמועסקים כשכירים זכאים להגיש בקשה להחזרי מס. הניסיון מלמד אותנו שמרבית העובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס בשיעורים מרשימים מדי שנה. החזר מס ילדים הוא הסיבה המרכזית לזכאות, אך יש סיבות נוספות לכך כמו נקודות זיכוי ילד נכה ועוד. כדי לקבל החזרי מס על ילדים כל מה שצריך לעשות, הוא לברר את זכאותכם באתר של המרכז להחזרי מס בבדיקה קלה, מהירה ופשוטה. מדובר בבדיקה יעילה מאוד שמניבה תוצאות מיידיות ומעודדת כל עובד שכיר שהוא גם הורה לילדים להמשיך בתהליך ולהבין מהו הסכום המדויק שהוא עתיד לקבל מרשות המיסים, וכדי לקבל אותו במהירות.

צוות המרכז להחזרי מס ממליץ לא לוותר על בדיקת זכאות שנתית, ועל אחת כמה וכמה אם חל שינוי במצב האישי, המשפחתי והתעסוקתי שלכם. רוצים להבטיח תוספת רצינית להכנסה השנתית של המשפחה? אם תצרפו את זכאותכם להחזרי מס לזכאותכם למענק עבודה מוגדל, תגיעו לסכומים של כמה אלפי שקלים מדי שנה, ועל זה אסור לוותר. רוצים להתחיל בתהליך לקבלת החזרי המס שלכם? דברו איתנו, ובתוך חודשים ספורים תקבלו את השכר האמיתי לעמלכם.

השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים