צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזר מס על ביטוח חיים

ראשי / החזר מס על ביטוח חיים
החזר מס על ביטוח חיים
תוכן עניינים

ישראלים רבים משקיעים בביטוח חיים מסיבות שונות ובהן דרישת הבנקים למשכנתאות, חשש מקשיים כלכליים עקב מחלה או אובדן, נורמה חברתית ועוד. החיים בארץ מאתגרים מאוד, מלחיצים ולעיתים אף מסוכנים, ולכן ישראלים רבים מרגישים הרבה יותר רגועים ושלווים לאחר שהם רוכשים ביטוחי חיים להם וליקיריהם. יועצי ביטוח רבים ממליצים לא לוותר על המוצר החיוני הזה אך לא רק הם. גם המדינה מעודדת השקעה בביטוח חיים ומציעה הטבות מס ואף החזרי מס למשקיעים.

אם אתם והיקרים לכם מבוטחים בביטוח חיים, ודאי תשמחו לדעת שאתם זכאים להחזרי מס בשיעורים גבוהים בגין הפרמיות החודשיות לחברת הביטוח. אז איך עושים את זה? איך מקבלים החזר מס על ביטוח חיים? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהו ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא חוזה בין אדם (מבוטח) ובין חברת ביטוח. לפי החוזה המבוטח משלם פרמיות קבועות בתמורה לתשלום חד־פעמי של סכום גבוה מאוד שישולם למוטבים שלו לאחר מותו. זהו כלי פיננסי שמגן על המוטיבים של המבוטח אם הוא הולך לעולמו בטרם עת. למה חשוב לרכוש ביטוח חיים וליהנות מיתרון של החזר מס בגין ביטוח חיים? הינה כמה סיבות טובות לכך:

  • ביטחון כלכלי למשפחת המבוטח – ביטוח חיים מבטיח שבני המשפחה שלכם יהיו מוגנים כלכלית לאחר לכתכם. דמי הביטוח יכולים לכסות את הוצאות המחיה שלהם, להחזיר חובות, לממן עלויות בריאות או השכלה או להבטיח להם רמת חיים איכותית.
  • החזר על הכנסה אבודה – אם אתם המפרנסים העיקריים במשפחתכם, מותכם עלול להותיר את בני משפחתכם במצב כלכלי קשה. ביטוח חיים הוא תחליף למקור הכנסה. הוא יעזור להם לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלהם ולשמור על אורח החיים שלהם.
  • תשלום חובות – אפשר לשלם חובות גדולים עם דמי הביטוח לרבות חובות משכנתא, חובות בגין הלוואות סטנדרטיות וחובות של כרטיסי אשראי.
  • שקט נפשי – ביטוח חיים נותן שקט נפשי רב-ערך. אם אתם יודעים שבני המשפחה שלכם לא ייקלעו לקשיים כלכליים עקב מותכם, תרגישו טוב בהרבה ותוכלו לנהל חיים רגועים ושלווים.

 

למה אנחנו רוכשים ביטוח חיים?

לפני שנדון בנושא החזר מס על ביטוח חיים, ננסה להבין למה הישראלים רוכשים ביטוח חיים. ובכן, ביטוח חיים הוא אחד ממוצרי הביטוח הנרכשים ביותר בארץ ובעולם, וזה לא מפתיע. ביטוח החיים מגן על בעל הפוליסה או על המוטבים שלו מפני הפסדים כספיים במקרה של אובדן כושר עבודה, נכות או מוות.

בדרך כלל המוטבים של בעל הפוליסה הם בני המשפחה שלו שתלויים בו כלכלית, והם אלה שעתידים ליהנות מהיציבות הכלכלית שביטוח החיים ייתן להם.

בביטוח חיים למשכנתא, לעומת זאת, המוטב הוא הבנק שנותן את הלוואת המשכנתא. ביטוח החיים מגן על כספי ההלוואה ומחזיר את שארית החוב לבנק אם בעל המשכנתא הולך לעולמו לפני שהצליח לשלם החוב במלואו. כדי לעודד רכישות של ביטוח חיים הממשלה מציעה לישראלים החזרי מס בסכומים גבוהים אם הם משלמים על ביטוחי חיים. החזרי המס משתלמים כשלעצמם, אך הידיעה שבני המשפחה לא ייקלעו לקשיים כלכליים עקב אובדן, חולי, נכות או מוות של בעל הפוליסה, שווה את ההשקעה.

 

החזר מס על ביטוח חיים – גם לכם מגיע!

אנשים רבים מופתעים לשמוע שאם הם משלמים על ביטוח חיים, הם זכאים לקבל החזר מס ביטוח חיים. אנחנו בהחלט מבינים את ההפתעה, אך מתקשים להבין למה כל כך הרבה אנשים לא מקדישים זמן להכנת הבקשה להחזר מס או משקיעים זמן בהגשתה ולמעשה מוותרים על ההחזר שמגיע להם. מבוטחים שמשלמים פרמיית ביטוח שנתית, זכאים להחזר מס מרשות המיסים. גם מבוטחים שביטוח החיים שלהם משולם בידי המעסיק, זכאים להחזרי מס.

למרבה הצער, מבוטחים רבים אינם מודעים לזכאותם ומפסידים החזרי מס בסכומים גבוהים מאוד מדי שנה. אם המעסיק שלכם מפריש כסף ממשכורתכם לביטוח חיים, אתם מקבלים את החזר המס לאחר דיווח מס דרך מקום העבודה. אם אתם משלמים על ביטוח חיים פרטי, אתם צריכים להגיש בקשה להחזר מס בעצמכם.

 

בשורה התחתונה – כמה מקבלים?

רבים שואלים אותנו על ביטוח חיים, החזר מס ושיעור ההחזר. לכל מי שרוצה לדעת מה השורה התחתונה – כמה החזר מס מקבלים על ביטוח חיים, הינה תמצית החוק: מי שמשלם על ביטוח חיים, יכול להיות זכאי להחזר מס בשיעור של 25 אחוזים מהתשלום השנתי אך לא יותר מ־34 אלף ש"ח. רשות המסים יכולה לשנות את הסכום המרבי מעת לעת. בעבור כל פוליסת ביטוח חיים אפשר לקבל החזר מס שנתי בסכום של 8.5 אלף שקל. ולכן משפחות שמשלמות על מספר פוליסות ביטוח, יכולות לצבור סכומים שנתיים גבוהים מאוד בהחזרי מס ולהפחית את נטל המס השנתי שלהן.

 

איך מקבלים החזר מס על ביטוח חיים?

כדי לקבל החזר מס על ביטוח חיים יש למלא טופס 135, דו"ח מקוצר למס הכנסה עבור יחידים המבקשים החזר מס, ולהגיש אותו יחד עם טופס 106 שמפרט את תשלומי המשכורת השנתיים שקיבלתם מהמעסיק שלכם. בד בבד יש לפנות לחברת הביטוח ולקבל מסמך המפרט את כל תשלומי הפרמיה שהעברתם לחברת הביטוח בכל שנת מס בשש השנים האחרונות. יש להגיש את כל הטפסים למשרד השומה האזורי. חשוב לדעת שאפשר להגיש בקשה להחזר מס רק בעבור שש השנים האחרונות ולא מעבר לזה. כמו כן כל בקשה להחזר מס עלולה להוביל לבדיקה מקיפה של רשות המיסים, וייתכן מאוד שתגלו שיחד עם ההחזר שמגיע לכם, אתם למעשה חייבים כסף לרשות המיסים, וכדאי להביא את זה בחשבון.

השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים