צרו איתנו קשר >

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזר מס על משכנתא

ראשי / החזר מס על משכנתא
החזר מס על משכנתא
תוכן עניינים

כמו רוב אזרחי המדינה גם אתם ודאי משלמים משכנתא ומחפשים דרכים להקל את הנטל. החדשות הטובות הן שאפשר לקבל החזר מס על תשלומי ביטוח החיים של המשכנתא ובמקרים מסוימים גם על הריבית של המשכנתא.

אם אתם עובדים שכירים, אתם יכולים לברר את זכאותכם להחזר מס על תשלומי ביטוח החיים שלכם. חשוב שתדעו שלפי פקודת מס הכנסה (סעיף 45א) תוכלו לקבל החזר בשיעור של 25 אחוזים מעלות הפוליסה. ואם הפוליסה שלכם כוללת את כל תקופת המשכנתא, מדובר בסכום גבוה מאוד שיכול לסייע לכם.

אם אתם עוסקים עצמאים שמפעילים את העסק מהבית, כדאי שתדעו שהתשלום על פוליסת ביטוח החיים נחשב הוצאה מוכרת, ואתם זכאים לניכוי מס בגינו. כמו כן אתם רשאים לבקש הקלות מס על הריבית של המשכנתא.

החזר מס על משכנתא הוא לא עניין של מה בכך. אתם יכולים לקבל סכומים גבוהים מאוד שיקלו את נטל התשלומים שלכם. בדקו את זכאותכם והגישו בקשה להחזר מס על המשכנתא עוד היום.

 

מהו החזר מס משכנתא?

כיוון שהלוואת משכנתא מותנית ברכישת פוליסת ביטוח למבנה ופוליסת ביטוח חיים, כמעט כל אזרח שמשלם משכנתא ומוגדר עובד שכיר, יכול לקבל החזר מס משכנתא. חשוב להדגיש שהחזר המס אינו חל על תשלומי ביטוח המבנה אלא רק על תשלומי ביטוח החיים של המשכנתא. שיעור הזיכוי שעובדים שכירים או עוסקים עצמאים יכולים לקבל הוא עד עשרים וחמישה אחוזים מתשלומי ביטוח החיים, והוא כפוף לתקנות המפורטות בפקודת מס הכנסה ובמגבלות שנקבעו בחוק. על אף המגבלות שנקבעו בחוק סכום ההחזר לזכאים יכול להגיע ל-7,000 ש"ח.

כדי לקבל החזר מס בגין תשלומי ביטוח החיים יש לקבל אישור לצורך קבלת החזר המס מהבנק או מחברת הביטוח ולצרף אותו לבקשה להחזר מס. עובד שכיר יכול לבדוק את זכאותו להחזר מס על המשכנתא, להגיש דוח מס שנתי ולקבל את ההחזר המיוחל בתוך שבועות ספורים.

 

מהו החזר מס על הריבית של המשכנתא?

חשוב להדגיש שהחזר מס על משכנתא עדיין לא כולל החזר מס על הריבית המוטלת על הלוואת המשכנתא. עם זאת, בתנאים מסוימים אפשר לדווח על הריבית של המשכנתא כהוצאה מוכרת לצורכי מס. מי יכול לעשות זאת? רק עוסקים עצמאיים או פרילנסרים שעובדים מהבית. למעשה בד בבד לקבלת החזר על הוצאה עסקית מוכרת הם גם יכולים לבקש הקלות מס בגין הריבית של המשכנתא, להקל את העומס הכלכלי המוטל על כתפיהם ולנשום לרווחה.

 

האם כל עובד שכיר יכול לקבל החזר מס על המשכנתא?

כן. כל עובד שכיר יכול לקבל החזר מס על המשכנתא (וליתר דיוק על תשלומי ביטוח החיים הנלווים לה), אבל – וזה אבל גדול – הוא חייב להגיש בקשה להחזר מס בתוך שש שנים מתחילת התשלום על פוליסת הביטוח. החזר מס על ביטוח משכנתא – כמו כל החזר מס – רלוונטי רק לשש השנים שקדמו לקבלתו. ולכן אם חלפו שש שנים מהתשלום הראשוני על פוליסת ביטוח החיים של המשכנתא, לא תוכלו לקבל החזר מס עליה.

משלמים ביטוח חיים על משכנתא ורוצים להבטיח את זכאותכם להחזר מס? אל תשתהו! הגישו בקשה להחזר מס בהקדם האפשרי ותיהנו מהסכום המרבי שאפשר לקבל על ביטוח חיים של משכנתא – קרוב ל־7,000 ש"ח בעבור שש שנות תשלום או קרוב ל־2,000 ש"ח בעבור שנת תשלום אחת. זה כדאי ומשתלם. אז אל תפספסו!

 

מה צריך לעשות כדי לקבל החזר מס על המשכנתא?

כדי לקבל החזר מס על ביטוח חיים למשכנתא צריך להיכנס לאתר של המרכז להחזרי מס. באתר תתבקשו לענות על שאלון לבדיקת זכאות להחזר מס. אם תימצאו זכאים להחזר מס, המחשבון ישערך את ההחזר שאתם צפויים לקבל. לאחר מכן תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בעזרת צוות המומחים של המרכז להחזרי מס. תידרשו לצרף מסמכים רלוונטיים ולמסור פרטים מדויקים על כל תשלומי ביטוח החיים שהעברתם עד למועד הגשת הבקשה. צוות המרכז להחזרי מס יגיש בשמכם את הבקשה, אך לא תידרשו להמתין זמן רב. החזר המס יועבר לחשבון הבנק שלכם בתוך מספר שבועות. רוצים לדעת עוד? צרו קשר עם המרכז להחזרי מס. אנחנו כאן בשבילכם.

השאירו תגובה
המרכז להחזרי מס

המרכז להחזרי מס מלווה שכירים (ולא רק) בתהליך בדיקה וקבלה של החזרים מהרשויות, בתהליך פשוט מצדכם, כל הדרך למימוש הזכות להחזר מס.

 

מאמרים נוספים